Asysta Dentystyczna wydanie nr 3/2014
Asysta Dentystyczna wydanie nr 3/2014

Drodzy Czytelnicy!

Bardzo miło mi Państwa powitać w numerze, który przygotowaliśmy tuż przed rozpoczęciem Targów CEDE w Poznaniu. Wszystkich, którzy planują udział w wystawie produktów stomatologicznych w Poznaniu, serdecznie zapraszam do odwiedzenia stoiska redakcji kwartalnika „Asysta
Dentystyczna”. Będzie to niepowtarzalna okazja do poznania nas osobiście, porozmawiania na temat zawodu, a także zapoznania się z pozostałymi produktami Wydawnictwa (numer stoiska: 7.1f).

Serdecznie zachęcam Państwa do zapoznania się z naszą ofertą szkoleniową. 23-23 listopada w Katowicach odbędzie się I Kongres Stomatologiczny Dental Group Academy. Pierwszego dnia konferencji będzie miała miejsce sesja dla asystentek, higienistek i recepcjonistek stomatologicznych.

Wśród tematów odnajdą Państwo m.in. takie zagadnienia jak: praca z małym pacjentem, niepełnosprawny pacjent w gabinecie, zasady zakładania koferdamu, pierwsza pomoc, komunikacja w zespole stomatologicznym i wiele innych.

Szczegóły na temat Kongresu znajdą Państwo w czasopiśmie oraz na stronach internetowych: www.asystadentystyczna.pl i www.dlaspecjalistow.pl.

Z uwagi na liczne prośby Czytelników w bieżącym wydaniu przygotowaliśmy dla Państwa artykuły z zasad asystowania przy zabiegach chirurgicznych i leczenia implantoprotetycznego, swoim doświadczeniem dzielą się higienistki Sylwia Nowakowska i Natalia Szeląg. Nie zabrakło także tekstów z zakresu komunikacji oraz bezpieczeństwa pracy. Serdecznie zachęcam do zapoznania się z działem „Sylwetki asysty dentystycznej”, w którym na temat pracy zespołu ortodontycznego wypowiadają się higienistki z Silver Dental Clinic w Piasecznie.

Życzę Państwu owocnej lektury i zapraszamy do spotkania w Poznaniu podczas targów CEDE

Redakcja "Asysty Dentystycznej"

DENTAL NEWS

Dental News

SYLWETKI ASYSTY DENTYSTYCZNEJ

Ortodoncja na najwyższym poziomie

Na temat leczenia ortodontycznego z menedżerem dypl. hig. stom. Anitą Walczak, dypl. hig. stom. Anną Drobkiewicz i dypl. hig. stom. Anną Kropidłowską, personelem Silver Dental Clinic w Piasecznie, rozmawiała Ewelina Ładziak.

TEMAT NUMERU

Asysta przy protetyce na implantach

Protetyka już od dawna gości w gabinetach stomatologicznych. Wraz z rozwijającą się wiedzą i praktyką stomatologiczną rośnie również świadomość lekarzy i pacjentów.

PRACA Z PACJENTEM

Procedury ułatwiające życie – zasady asystowania podczas zabiegów chirurgicznych

Praca higienistki i asystentki w gabinecie stomatologicznym jest złożona, można wyodrębnić kilka sektorów, z których na pierwszym miejscu jest czynne asystowanie przy zabiegach.

Etapy wybielania zębów. Wybielanie z użyciem lampy LED

Biały i zdrowy uśmiech jest pożądany przez wielu pacjentów w różnym wieku. Aby zabieg przeprowadzić bezpiecznie i skutecznie, niezbędne jest przestrzeganie procedur.

Profilaktyka od przedszkola - cz. II

Program „Jak dbać o higienę jamy ustnej u przedszkolaków?” to nie tylko instruktaż szczotkowania, to także przygotowanie dzieci do kontaktu z profesjonalnym personelem stomatologicznym – lekarzem dentystą i higienistką stomatologiczną – oraz przeciwdziałanie dentofobii.

SPRZĘT I MATERIAŁY

Alginatowe masy wyciskowe – praktyczne wskazania dotyczące sposobu pracy

Wyciski stomatologiczne stanowią odwzorowanie warunków panujących w jamie ustnej pacjenta. Wykonuje się je przy pomocy masy i łyżki wyciskowej. Na ich podstawie odlewane są modele gipsowe.

PRACA I ZDROWIE

Procedura higienicznego i chirurgicznego mycia rąk

Dłonie są wizytówką człowieka, dlatego personel medyczny szczególnie powinien pamiętać także o odpowiedniej pielęgnacji rąk.

KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA

Kim jest asysta dla pacjenta? Cztery oblicza zawodu asysty

Asysta dentystyczna jest nie tylko „pomocą” stomatologiczną, ale bardzo ważnym członkiem zespołu, który odgrywa szereg ról niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania gabinetu.

Jak efektywnie komunikować się w zespole gabinetu stomatologicznego?

Wielokrotnie na łamach „Asysty Dentystycznej” zwracałam uwagę na to, jak ważne jest odpowiednie komunikowanie się z pacjentem i jak istotną rolę w tym procesie odgrywają wszystkie osoby wchodzące w skład zespołu stomatologicznego: nie tylko lekarz, ale także rejestratorka, asystentka oraz higienistka.

Jak przymować skargę od pacjenta?

Przyjmowanie pretensji lub skargi od pacjenta jest zdarzeniem wymagającym od nas wiele cierpliwości i opanowania.

DENTAL ASSISTING

Deutsch für Zahnärzte

Lekcja języka niemieckiego

QUIZ WIEDZY

Regulamin quizu

Qiuz wiedzy nr 17

Odpowiedzi do quizu nr 15

EDUKACJA

Tam warto być

Tematy doskonalących kursów zawodowych dla asystentek i higienistek stomatologicznych w 2014 r.

Z KRAJU I ZE ŚWIATA

Informacje ze środowiska

W związku z wejściem w dniu 25 maja 2018 roku nowych przepisów w zakresie ochrony danych osobowych (RODO), chcemy poinformować Cię o kilku ważnych kwestiach dotyczących bezpieczeństwa przetwarzania Twoich danych osobowych. Prosimy abyś zapoznał się z informacją na temat Administratora danych osobowych, celu i zakresu przetwarzania danych oraz poznał swoje uprawnienia. W tym celu przygotowaliśmy dla Ciebie szczegółową informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Wszelkie informacje znajdziesz tutaj.
Zachęcamy również do zapoznania się z naszą nową Polityką Prywatności.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem iodo@elamed.pl

Zamknij